بازار

مهاجرت سرمایه گذاری کانادا

کانادا کشوری بی‌نظیر و ایده‌آل برای زندگی، کار و سرمایه‌گذاری است در نتیجه مهاجرت سرمایه گذاری کانادا یکی از گزینه های مطلوب کسانی است که قصد مهاجرت به کانادا دارند. من این مسئله را شخصاً تجربه کرده‌ام و به کانادایی بودن خود افتخار می‌کنم. به عنوان یک کارآفرین و سرمایه‌گذار با تجربه به خوبی از چالش‌های پیش روی شرکت‌هایی که درصدد راه‌اندازی یا توسعه کسب و کار خود در یک کشور جدید هستند، آگاهی دارم.

مفتخر و بسیار هیجان دارم که بخشی از سازمان سرمایه‌گذاری در کانادا (Invest in Canada) هستم. ما از همه سطوح دولت و شبکه‌ای از همکاران بخش دولتی و خصوصی را گرد هم آورده‌ایم تا امکان توسعه و راه‌اندازی کسب و کارهای جدید و جهانی در کانادا به راحتی فراهم گردد.

در یک بازار بسیار رقابتی، کانادا از مزایای بسیاری برخوردار است که آن را به یک مقصد سرمایه‌گذاری متمایز تبدیل می‌کند. الگو و سیستم فرهنگی کانادا به طریقی است که مردم را به روش‌های مختلف به کل جهان متصل می‌کند.

سازمان Invest in Canada خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی به سرمایه‌گذاران بین‌المللی ارائه می‌دهند و آن‌ها را به افراد و منابع صحیح و مناسب متصل می‌کنند تا کانادا را به خانه جدید شما و محلی برای انجام کسب و کار بین‌المللی تبدیل کند. با انتخاب کانادا می‌توانید در قطب نوآوری و موفقیت قرار بگیرید که به شرکت شما فرصت برتری در رقابت را می‌دهد. ما با اشتیاق منتظر راه‌اندازی کسب و کار شما در کانادا هستیم و از موفقیت شما در کشور پشتیبانی خواهیم کرد.

این ها گفته میچ گاربر ریاست شرکت سیرک آفتاب (Cirque du Soleil) ریاست سازمان (Invest in Canada) است.

برای موفقیت در دنیای امروز که دائماً در حال تغییر است، وجود منبع ثابتی از افراد با استعداد و متخصص برای برآورد و پیش‌بینی اتفاقات آینده ضروری است. جمعیت متخصص، تحصیل‌کرده و متنوع کانادا دلیل اصلی رشد اقتصادی کانادا است، کانادا به کمک این انعطاف‌پذیری که قابلیت سازگاری با شرایط را دارد می‌تواند تغییرات تکنولوژیکی، اقتصادی و سیاسی را مدیریت کند. 51 درصد از مردم کانادا دارای تحصیلات دانشگاه هستند و به همین علت کانادا یکی از باسوادترین و با دانش‌ترین جمعیت‌های جهان را دارد.

افزون بر افراد با استعداد داخلی، کانادا هر ساله میلیون‌ها دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند. افزایش علاقه‌مندی به پیشرفت کانادا در حوزه فناوری را می‌توان در موسسه‌های آموزش عالی این کشور مشاهده کنید. دانشگاه‌های کانادا شاهد افزایش 25 درصدی در تقاضاهای بین‌المللی طی سال 2018-2017 بود، در حال حاضر کانادا چهارمین مقصد پرطرفدار دانشجویان بین‌المللی در جهان به شمار می‌رود. کانادا به عنوان رهبر جهانی در تحقیقات آموزش عالی از سایر کشورهای G7 در بخش سرمایه‌گذاری در آموزش عالی پیشی گرفته است.

جذب افراد با استعداد بالا از سرتاسر جهان منجر به نیروی کار متنوع در کانادا شده است. در کانادا بیش از 200 زبان شناسایی شده که مردم به آن زبان‌ها صحبت می‌کنند و این تعداد رو به افزایش نیز است. هر ساله دانشجویان و افراد با استعداد و متخصص بین‌المللی پذیرفته می‌شوند و دولت با ارائه برنامه‌های مختلف تلاش می‌کند تا فرایند انتقال آن‌ها به خانه جدیدشان در کانادا تسهیل شود.

در حالی که 22 درصد از جمعیت کانادا را مهاجرین تشکیل می‌دهند، این افراد بخش مهمی از نیروی کار متخصص این کشور را نیز به خود اختصاص داده‌اند، به طوری که نیمی از موقعیت‌های شغلی مرتبط با علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) در کانادا را پر کرده‌اند.

  • کانادا تحصیل‌ کرده‌ترین کشور و نیروی کار در جهان است.
  • در رتبه‌بندی جهانی عملکرد علمی در ریاضی، علوم و خواندن کانادا رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.
  • 154 درصد افزایش در تعداد دانشجویان بین‌المللی در کانادا طی سال‌های 2010 تا 2018.
  • دانشگاه‌های کانادا 1 میلیارد دلار بر روی تحقیقات مربوط به کسب و کارها سرمایه‌گذاری کردند و با این کار برای خود مزیت رقابتی به دست آوردند.
  • کیفیت سیستم آموزشی کانادا بسیار بالا است.
  • شهرت کانادا به عنوان یک جامعه شکیبا و فاقد تبعیض
  • شهرت کانادا به عنوان یک کشور امن

جذب متخصصین برای مهاجرت سرمایه گذاری کانادا

استراتژی مهارت‌ها و استعدادهای جهانی کانادا باعث شده کسب و کارها با سهولت بیشتر افراد با استعداد و مورد نیاز خود برای موفقیت در بازارهای جهانی را جذب کنند. به کمک این استراتژی می‌توانید به سرعت متخصصین بین‌المللی برتر را جذب کنید و از آن‌ها بخواهید برای شرکت شما کار کنند. نیروی کار خارجی واجد شرایط با تقاضاهای مورد تأیید کارفرما می‌توانند به سرعت و از طریق سیستم مهاجرت به کانادا آمده و ظرف دو هفته مجوز کار خود را دریافت کنند.

علاوه بر سرعت، یک تیم اختصاصی و با دانش که از چشم‌انداز شرکت‌های جدید برای رقابت در صحنه جهانی آگاهی دارند خدمات حرفه‌ای و کاملی را به کارفرمایان ارائه می‌دهند.

بر اساس رتبه‌بندی نخبگان فناوری سالانه CBRE، این سیستم کارآمد به کانادا کمک کرده تا موقعیت برتری در این رتبه‌بندی در زمینه جذب متخصصین یا به اصطلاح مغزها داشته باشد. تورنتو، ونکوور، مونترال و اتاوا در مجموع بیش از 65,000 نیروی کار نخبه فناوری را در سال 2017 جذب کردند. این تعداد جذب نخبه فناوری بسیار بالاتر از سانفرانسیسکو (بیش از 46,592) و سیاتل (بیش از 10,118) بوده است.

کانادا با بیش از 36 میلیون نفر جمعیت و موفقیت‌های بیش از ظرفیت خود در زمینه نوآوری امروزه به مرکز رشد فناوری در جهان تبدیل شده است. اقتصاد دیجیتالی کانادا به شدت به دانشجویان رشته علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات وابسته است. دانشگاه‌ها همکاری جامعی با مراکز رشد دارند که اختراعات دانشجویی را راه‌اندازی می‌کنند و شرکت‌های جدید را تأسیس می‌کنند. به همین دلیل دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا از نظر سابقه همکاری، تلفیق تحقیقات علمی با تجربه در دنیای واقعی و تقویت روحیه کارآفرینی از رهبران جهانی به شمار می‌روند. فارغ‌التحصیلان تخصص و دانش مورد نیاز برای پیشبرد برنامه نوآورانه کانادا را فراهم می‌آورند و باعث می‌شوند پروژه‌ها نتایج ملموسی داشته باشند.

کانادا استعدادها و نخبگان بین‌المللی را جذب می‌کند تا بر روی نوآوری‌هایی کار کنند که باعث تغییر و تحول در جهان می‌شوند. کارشناسان داخلی در کنار نخبگان بین‌المللی، نیروی کار دیجیتالی متخصص و متنوع کشور را تشکیل می‌دهند. سرمایه‌گذاری مستمر کانادا در نوآوری باعث شده این کشور مرزهای خود را به روی کارآفرینان و نیروی کار حوزه فناوری باز کند، ورود افراد نخبه و با استعداد مرحله جدیدی در حوزه نوآوری این کشور به شمار می‌رود.

با افزایش سرمایه گذاری در کانادا ارزش پول این کشور نیز بیشتر می شود، با یک مقایسه بین قیمت دلار کانادا به یورو و قیمت واحد پول ایران به یورو می توان به ارزش پول این کشور پی برد و در نتیجه به اهمیت سرمایه گذاری در کانادا پی برد.

«دلیل اصلی اینکه آمازون به سرمایه‌گذاری در کانادا ادامه می‌دهد وجود نیروی کار متنوع و بسیار با استعداد و نخبه در این کشور است.»

با توجه به فضای تجاری جذاب، دسترسی به بازارهای بزرگ و در حال رشد و نیروی کار متنوع، کارآفرین و تحصیل کرده موجود در کانادا، این کشور بهترین منطقه برای سرمایه‌گذاری و رشد شرکت‌های جهانی است. سیستم‌های بانکداری کانادا سالم و مطلوب است. نرخ پایین مالیات شرکتی و مجموعه‌های جغرافیایی و بخشی بستر ایده‌آلی برای نوآوری، رشد و موفقیت را فراهم می‌آورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا