بازار

رفع لگ کالاف دیوتی موبایل

رفع لگ کالاف دیوتی موبایل

کالاف دیوتی موبایل یکی از بازی هایی است که در سال 2019 برای دستگاه های اندرویدی و آی او اس انتشار یافت. از آن زمان تاکنون این بازی طرفداران بسیار زیادی داشته است و میلیون ها نفر در جهان روزانه ساعت های زیادی را به بازی کردن می پردازند.

مشکلاتی که ممکن است در حین بازی کردن کالاف دیوتی به وجود بیاید کرش خوردن، لگ زدن، بالا رفتن پینگ و مواردی از این قبیل است که برخی از آن ها بخاطر ضعیف بودن سیستم گوشی موبایل و برخی نیز بخاطر ضعیف بودن اینترنت به وجود می آیند.

ما اینجا هستیم تا با چند روش کارآمد، رفع لگ کالاف دیوتی موبایل را برایتان آموزش دهیم.

طبق تحقیقات انجام شده 55 درصد از افرادی که بازی کالاف دیوتی موبایل انجام می دهند با لگ مواجه بوده که در این میان چیزی در حدود 20 درصد افراد نیز با مشکلات بالا بودن پینگ مواجه هستند.

لازم به ذکر است در هر سیزن شاهد بهبود عملکردهای گرافیکی هستیم اما اگر باز هم با مشکلات لگ مواجه هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

اگر به بازی فری فایر نیز علاقه مند هستید میتوانید با خرید جم فری فایر تجهیزات و کاراکترهای خود را در این بازی ارتقا دهید.

دلایلی که موجب می شود در بازی کالاف دیوتی موبایل لگ شویم

قبل از این که بخواهیم به رفع لگ کالاف دیوتی موبایل بپردازیم، اجازه دهید تا عوامل لگ شدن بازی را برایتان عنوان کنیم. چنانچه از سیستم عامل اندروید استفاده می کنید، حداقل RAM گوشی شما باید 3 گیگابایت و سیستم عامل نیز باید اندروید 6 و یا بالاتر باشد. هر چقدر که قدرت سی پی یو بالاتر، حجم Ram بیشتر و نسخه اندروید نیز جدیدتر باشد احتمال لگ زدن کمتر می شود.

چنانچه از گوشی های آیفون استفاده می کنید. دستگاه شما باید آیفون 8 یا جدی‌تر باشد. سیستم عامل آی او اس نیز باید از نسخه 10 بالاتر باشد تا با لگ و کرش خوردن در بازی مواجه نشوید.

  • داشتن سخت افزار ضعیف

به جرأت می توان گفت یکی از دلایل لگ شدن، سخت افزار گوشی هاست. امروزه اغلب گوشی های میان رده از پس اجرای بازی های سنگین موبایلی بر می آیند اما اگر رام و سی پی یو دستگاه ضعیف باشد، ممکن است در هنگام درگیری و یا بالاتر بردن گرافیک بازی دچار لگ شویم.

اگر از گوشی های میان رده برای بازی کردن استفاده می کنید، قبل از هر چیز سخت افزار دستگاه خود را بررسی کنید.

  • اتصال اینترنتی کند یا ضعیف

اگر اتصال اینترنتی شما در حین بازی کردن ضعیف باشد یا دستگاه های مختلفی به وای فای وصل شده باشند، پینگ شما در بازی افزایش پیدا می کند، وقتی پینگ عددی بالاتر از 100 را نشان دهد، لگ های ناگهانی در بازی ایجاد شده که در صورت ادامه دار بودن ممکن است بازی کراش خورده و خارج شود.

معمولا برای بازی کردن شما می توانید از اینترنت گوشی تلفن و یا وای فای استفاده کنید. در هر دو صورت باید مطمئن شوید که اتصال اینترنتی شما قطعی نداشته و از سرعت بالایی برخوردار است.

  • برنامه های پس زمینه دستگاه

اگر سیستم گوشی شما ضعیف باشد، قطعا امکان اجرای چندین برنامه یا بازی به شکل همزمان را نخواهد داشت. در بسیاری از موارد برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند باعث عملکرد کند سی پی یو شده و در نهایت بازی دچار لگ خواهد شد. برای رفع لگ کالاف دیوتی موبایل مطمئن شوید سرویس فعالی در پس زمینه دستگاه اجرا نمی شود.

  • بهینه سازی گوشی تلفن

قابلیتی با عنوان صرفه جویی در مصرف انرژی در هر دو سیستم عامل Android و IOS وجود دارد که در صورت فعال بودن ممکن است اجرای برخی از عملکردها دچار مشکل شود. این کار برای افزایش طول عمر باتری توسط دستگاه انجام شده و باید مورد بررسی قرار گیرد.

  • اشکالات نرم افزاری و به روز نبودن سیستم عامل

در بسیاری از موارد، دلایلی که موجب لگ شدن در بازی کالاف دیوتی موبایل می شود، مشکلات نرم افزاری است. تفاوتی ندارد که دستگاه شما با سیستم عامل اندروید کار می کند یا آی او اس  در هر حال برای رفع لگ کالاف دیوتی موبایل مطمئن شوید سیستم عامل دستگاه به روز می باشد.

بهترین راه کارها برای رفع لگ کالاف دیوتی موبایل

برای جلوگیری از لگ شدن، چندین راهکار وجود دارد که شما به ترتیب باید آنها را انجام دهید. چنانچه با اجرای یک راه کار همچنان در حین بازی لگ داشتید، بهتر است راه کار دیگر را امتحان کنید.

  1. پاک کردن برنامه های غیر ضروری

یکی از بهترین راه کارها برای رفع لگ کالاف دیوتی موبایل، حذف کردن برنامه های اضافی می باشد. سعی کنید همیشه فضای تلفن همراه خود را خالی نگه دارید تا از لگ شدن در برنامه ها و بازی ها جلوگیری شود.

در میان برنامه های گوشی به دنبال برنامه های غیر قابل استفاده بگردید و تک‌ تک‌ آن ها را لغو نصب کنید.

  1. تنظیمات داخل بازی

یکی از بهترین راه ها برای رفع لگ کالاف دیوتی موبایل، بررسی تنظیمات بازی است. اگر به تازگی بازی را نصب کرده اید و با تنظیمات برنامه آشنا نیستید بهتر است آن را در اختیار افراد باتجربه قرار دهید.

بازی کالاف دیوتی با چند نوع فریم ریت و گرافیک طراحی شده که تنظیمات آن برای دستگاه ها مختلف است.

برای تنظیم کردن بخش گرافیکی و فریم ریت وارد محیط بازی شده و علامت چرخ دنده را بزنید تا وارد تنظیمات شوید. بعد از آن تب (Audio And Graphics) را پیدا کنید. در بالاترین بخش گزینه ای با عنوان Graphic Quality و Frame Rate مشاهده می شود که باید تنظیماتی را بر روی آن اعمال کنید.

  1. فعال سازی 4x MSAA

برای رفع لگ کالاف دیوتی موبایل چند راهکار دیگر وجود دارد که در بخش Developer OPTIONS قابل دسترسی است. با فعال کردن 4x MSAA بازی با نرخ فریم ریت و گرافیک بهتری اجرا خواهد شد اما برای فعال کردن آن بهتر است وارد Developer OPTIONS شوید. چنانچه این بخش در دستگاه شما غیر فعال است، با چندین بار ضربه زدن بر روی درباره تلفن یا About Phone آن را فعال کنید.

  1. افزایش دادن Logger Buffer Sizes

برای رفع لگ کالاف دیوتی موبایل یک بخش در Developer Options وجود دارد با عنوان Logger Buffer Sizes که پس از پیدا کردن آن بر روی 16M per log buffer تنظیم کنید.

  1. تنظیم Background Process Limit

برای رفع لگ کالاف دیوتی موبایل باید محدودیتی برای Background Process Limit ایجاد نمایید. برای این کار وارد Developer Options شده و با پیدا کردن گزینه مورد نظر، آن را در حالت No Background Processes تنظیم کنید.

اگر به بازی های اینترنتی علاقه دارید میتوانید مطالب بیشتری در مورد بازی کالاف دیوتی در سایت گیفت ارزان مشاهده کنید.

به جز روش های فوق برای رفع لگ کالاف دیوتی موبایل، راه کارهای دیگری برای این کار وجود دارد و آن هم استفاده از Game Booster و یا پاک کردن کش برنامه می باشد. چنانچه هیچ یک از روش های بالا برای رفع لگ پاسخگو نبود، پس از بک آپ گرفتن از اطلاعات خود می توانید یک بار دستگاه را فکتوری ریست کنید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا