استان ها

زیباسازی شهرجهانی با ساماندهی تابلوهای شهری/نصب ۵هزار تابلوی جدید

زیباسازی شهرجهانی با ساماندهی تابلوهای شهری/نصب ۵هزار تابلوی جدید



حجت الاسلام سید ناصر حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ساماندهی تابلوهای شهری با اشاره به اینکه بخشی از این تابلوها برای معرفی معابر است، اظهار کرد: بررسی ابتدایی این تابلوها ما را با مشکلاتی مواجه کرد از جمله اینکه؛ شهر یزد بیش از ۲۰ هزار معبر دارد که اگر هر معبر بطور میانگین ۲ عدد تابلو داشته باشد بیش از ۴۰ هزار تابلو در شهر وجود دارد که باید طراحی شود، برخی از این تابلوها سرقت شده بودند یا به قدری خراب بودند که نیاز به تعویض و برخی نیز نیاز به نامگذاری داشتند.

وی افزود: به عنوان مثال کوچه‌ها شماره‌گذاری شده بودند و پس از مدتی یک معبر جدیدی بین آنها ایجاد شده بود، در مجموع نیاز به پایش اطلاعات بود که از سازمان فاوا کمک خواسته شد. در ابتدای امر یک آیین نامه ای در کمیسیون فرهنگی مصوب شد که به تایید شورا رسید و طبق یک چارچوب عملیاتی و طبق یک برنامه مدون زمان‌بندی، سازمان‌های فرهنگی، سیما و منظر و فضای سبز و فناوری اطلاعات شهرداری درگیر شدند.

نصب ۵ هزار تابلو جدید در شهر

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد تاکید کرد: در ادامه مسیر، پایش اطلاعات صورت گرفت تابلوها و معابری که نیاز به نامگذاری داشتند در کمیته نامگذاری معابر، نامگذاری شدند که آمار تاکنون به حدود ۵۰۰ تابلو می رسد.

حیدری اظهار کرد: با احتساب سالهای قبل حدود ۵ هزار تابلو باید در شهر نصب می شد که در سالهای قبل مورد بی توجهی قرار گرفته بود و تا پایان سال هم قرار است ۵ هزار تابلو توسط سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری نصب شود.

وی اضافه کرد: بخش دیگر، طراحی برخی تابلوها هستند از جمله تابلوهایی که عنوان شهید دارند آنها نیاز به طراحی جدید دارند که شکل و شمایل متفاوتی به خود بگیرند و از یکنواختی بیرون بیایند و همچنین بخشی از تابلوها نیز تابلوهای ترافیکی هستند، تابلوهایی که توسط اداره ترافیک شهرداری ایجاد می‌شود، تابلوهای راهنمای معابر و …نیاز به تغییر دارند از جمله اینکه ابعاد آنها کوچک تر شود و شکل و شمایل قشنگ تری به خود بگیرند.

مدیریت جامع تابلوها در طرح جامع ساماندهی

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: در طراحی جامع سیما و منظر شهر تابلوی ترافیکی، تابلوی معابر، تابلوی مغازه ها و … همه یک مدیریت واحدی بشوند و توجه بیشتری به آنها شود که در طرح جامع هرکسی بتواند جای خود را پیدا کند.

حیدری، بخش دیگری از تابلوها را مربوط به ادارات دولتی و خصوصی و و مغازه ها و مطب پزشکان و داروخانه ها و.. دانست و افزود: تاکنون هیچ طرح خوبی برایشان وجود نداشت اما طبق مشاوره و آیین‌نامه تابلو سطح شهری و مطالعاتی که صورت گرفت و بررسی های سازمان سیما و منظر و هیئت مدیره، یک طرح بسیارخوبی تهیه شد که از آلودگی بصری سطح شهر تاحدوی کم می‌کند و از بهم ریختگی شهر و نازیبایی‌ها کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد: اما برای اجرای آن به همه مجموعه ها نیاز است از جمله اداره فرهنگ و ارشاد، اماکن و شهرداری که باید دست به دست هم بدهند و با حمایت اصناف بتوانیم که یک چشم نوازی خیلی زیبایی را در سطح شهر شاهد باشیم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا