بازار

قیمت خانه در استانبول ترکیه به پول ایران تومان

با فراگیری مهاجرت ایرانیان به ترکیه از طرق خرید ملک و یا سرمایه‌گذاری در این کشور از طریق خرید ملک به خصوص در شهرهای مهم و بزرگی مانند استانبول، دانستن قیمت خانه در استانبول به پول ایران، بسیار مهم است. چرا که با دانستن این مطلب، می‌توانید بودجه‌ی مورد نظر خود را مدیریت کنید.

  1. اجاره آپارتمان ارزان در استانبول
  2. قیمت خانه در ترکیه به پول ایران
  3. کار در ترکیه

عوامل مؤثر در قیمت خانه در استانبول

  1. منطقه‌ای که ملک در آن قرار دارد
  2. متراژ و زیر بنای خانه‌ی مورد نظر
  3. سال ساخت و عمر خانه‌ی مورد نظر
  4. دسترسی به مترو، رستوران، مراکز خرید و‌ مرکز شهر
  5. امکانات خانه از قبیل نگهبانی، استخر و سونا، سیستم گرمایشی و سرمایشی، زمین بازی و غیره
  6. دست اول یا دست دوم بودن ملک مورد نظر برای خرید

اگر بخواهیم به طور خلاصه این عوامل مؤثر در قیمت خانه در استانبول را بررسی کنیم؛ باید بگوییم، خانه‌های مرکز شهر که به مراکز خرید و رستوران‌ها و امکانات رفاهی و تفریحی دسترسی دارند معمولا گران‌تر از خانه‌های حاشیه‌ی شهر هستند که دسترسی چندانی به مراکز خدماتی و رفاهی ندارند.

خانه‌های نوساز و مدرن که امکانات رفاهی بیشتری دارند و دارای سیستم‌های مدرن گرمایشی و سرمایشی هستند و یا استخر و سونا دارند طبیعتا گران‌تر هستند. همچنین آپارتمان‌های مبله که طرفداران خاص خود را دارند نیز، قیمت بیشتری دارند.

قیمت خانه در استانبول ترکیه به پول ایران

و اما قیمت خانه در استانبول به پول ایران چقدر است؟

اگر بخواهیم متوسط قیمت یک ملک کاملا متوسط با شرایط کمابیش خوب را در استانبول بررسی کنیم؛ برای یک آپارتمان ۱۰۰ متری با قدمتی حدودا ۱۰ سال و یا کمتر، در یک محله‌ی کاملا متوسط و با دسترسی نسبی به مترو و یا رستوران، هر متر مربع خانه چیزی حدود ۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد که معادل متری ۵۰۰۰ لیر ترکیه است.

این قیمت برای خانه‌هایی با امکانات بیشتر و در محله‌های بهتر به متری ۳۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد اما همان طور که گفته شد، حداقل آن در استانبول متری ۱۶ میلیون تومان است.

قیمت خانه در مناطق مختلف استانبول

اگر به مناطق آسیایی استانبول برای خرید خانه علاقه دارید، کادیکوی یکی از مناطق آسیایی خوب استانبول است. قیمت خرید خانه در این منطقه چیزی تقریبا معادل ۲ میلیارد و هشتاد میلیون تومان است. سطح این منطقه مقداری از متوسط بالاتر است و جزو محله‌های خوب استانبول به حساب می‌آید.

قیمت خانه در ترکیه به پول ایران چقدر است

منطقه‌ی خوب دیگر استانبول که شرایط خوب و قابل قبولی برای زندگی دارد و سطح آن از متوسط بالاتر است، محله‌ی شیشلی نام دارد. اما قیمت خرید ملک در آن با وجود مرکزیت بیشتر و امکانات بهتر در مقایسه با کادیکوی ارزانتر و حدود ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان است. اما محله شیشلی نسبت به کادیکوی سطح بالاتری دارد و از امکانات بیشتری برخوردار است.

اگر به دنبال منطقه‌ای ارزانتر اما خوب و قابل قبول می‌گردید، میتوانید در اسنیورت خانه بخرید. این محله در قسمت اروپایی استانبول و در غرب آن واقع شده است و از دسترسی خوبی به امکانات شهری برخوردار است. اما قیمت خانه در این منطقه به نسبت پایین است و شما می‌توانید با زیر یک میلیارد تومان و حتی با مبلغی بین ۴۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان نیز یک سوئیت یا آپارتمان یک‌ خوابه خریداری کنید.

قیمت خرید خانه ویلایی در شهر استانبول

خانه‌های ویلایی زیادی در استانبول وجود دارند که متراژ بسیار بالایی نیز دارند. این متراژ حدودا ۴۵۰ متر به بالاست. خانه‌های ویلایی استانبول پراکندگی زیادی دارند و در یک منطقه‌ی خاص متمرکز نیستند.

بنابراین؛ نمی‌توان قیمت حدودی و مشابهی برای آن‌ها تعیین کرد. چرا که تنوع قیمت زیادی در آن‌ها به چشم می‌خورد اما حدودا برای خرید یک خانه ویلایی در استانبول باید بودجه‌ای بالای ۳ میلیارد تومان معادل ۲ میلیون لیر به بالا در نظر بگیرید.

اکثر افراد اصیل استانبول در این ویلاها ساکن هستند و بنابراین می‌توان گفت اکثر خانه‌های ویلایی استانبول در محله‌های اصیل نشین این شهر قرار دارند.

سخن آخر

سخن آخر اینکه، در شهر استانبول با هر میزان استطاعت مالی می‌توانید خانه بخرید اما برای خرید خانه‌ای با موقعیت خوب و امکانات رفاهی قابل قبول نیاز به صرف پول بیشتری دارید. تنوع قیمت خانه در استانبول زیاد است و به پول ایران از ۴۰۰ میلیون تومان تا ۳ میلیارد تومان و بالاتر از آن، می‌توانید اقدام به خرید سوئیت یا ویلا نمایید. حتی اگر قصد سکونت در ملک خریداری شده را نداشتید، می‌توانید آن را روزانه، هفتگی، ماهانه و یا یکساله اجاره دهید.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا