بازار

پله دوبلکس گرد

راه پله دوبلکس انواع گوناگون دارد حال برخی از افراد بر حسب مقیاس فضای خود یکی از مدل ها را انتخاب می کنند.و برخی دیگر که فضای اجرای راه پله ای که در اختیار دارند هیچ گونه محدودیتی ندارد از این رو دستشان از بابت انتخاب مدل های متنوع باز می باشد و می توانند بر حسب سلیقه خود مدلی از پله دوبلکس گرد را انتخاب کنند.البته ناگفته نماند که مقدار بودجه کارفرما در انتخاب مدل راه پله دوبلکس مهم می باشد.چون رنج قیمتی در بین مدل های پله گرد بسیار بالا است و ممکن است برخی از مدل ها به دلیل قیمت بالایشان طرفداران زیادی را نتوانند به خود جلب کنند.

و مشتری با شنیدن هزینه اجرایی آن مدل خاص سریعا پا پس خواهد کشید پس برای اینکه بتوانیم در انتخاب پله دوبلکس گرد کمکی کرده باشیم در کنار تصاویر و طرح های مدل های اجرا شده حتما از قیمت هم استفاده می کنیم.تا با دیدی باز تر و تکیه بر بودجه خود بتوانید انتخاب کنید.برخی از فضاهای اجرای راه پله بسیار کم مقیاس و کوچک ابعاد می باشد.مثلا اگر فضای بازشوی سقف شما1.5در 1.5 متر باشد.تنها راه پله گردی که به آن فضا می خورد مدل دور لوله می باشد.به غیر از آن هیچ مدل دیگر از پله دوبلکس در آن فضای محدود قابل اجرا نمی باشد.برخی از کارفرمایان لوله را به عنوان شاسی اصلی پسند نمی کنند.حال چاره کار حذف لوله می باشد.و جایگزینی که نخواهیم در فضای کوچک برای لوله در نظر بگیریم.

همان لوله ولی به صورت برش خورده می باشد.که تصویری که از این مدل می بیند. این است که شاسی وسط به صورت شکلات پیچ تابیده شده و بالا رفته است همانند ماری که به خود پیچیده است مدل بعدی که قابل استفاده در وید 150سانتی متر در 150سانتی متر می باشد.حذف لوله و معلق نگه داشتن یک طرف کف پله ها ولی بیشتر جایی که طرف مقابل یا همان شعاع بزرگتر به صورت باکس تعبیه شده باشد و قوطی کف پله ها هم از ضخامت و تریالی استاندارد بهره مند باشند.

نحوه راحتی راه رفتن بر روی پله های گردون به چه صورت است:

در پله دوبلکس گرد هر چقدر فضا بیشتر باشد یعنی اجزای راه پله به استاندارد های لازم نزدیک تر باشند. در راه رفتن هیچ مشکلی پیش رو نخواهد بود.و دقیقا همانند راه پله های معمولی می باشد.آن محدودیت های سر راه طراحی راه پله دوبلکس می باشد.که سازنده برای برطرف کردن این محدودیت ها مجبور است اقداماتی را انجام دهد که در نحوه تردد یا راه رفتن تاثیر گذار باشد.مثلا کمبود طول مسیر پله دوبلکس گرد باعث کاهش عرض پاخور کف پله ها می باشد یا ارتفاع کف پله ها بالا می رود.یا اینکه در کل شیب پله با زاویه تندی اجرا شود این مسائل را اگر بخواهیم برطرف سازیم منجربه  آسیب به بخشی دیگر از راه پله خواهد شد.مثلا افزایش تعداد کف پله و سرایت به زیر سقف تا چندین کف پله باعث سرگیرشدن یا سر ترس شدن در هنگام بالا یا پایین رفتن خواهد شد.

برای اینکه با انواع مدل های راه پله دوبلکس گرد بیشتر آشنا شوید بهتر است سری به گالری تصاویر که در آن بالغ بر 200 عکس پله گرد و راه پله پیچ چه به صورت کاور شده و یا بدون رنگ و خام همگی در پله گرد نوربخش جمع آوری شده اند.یعنی مدلی از راه پله گرد نمی باشد که ما آن را اجرا نکرده باشیم.و در گالری عکس ها وجود نداشته باشد پس با حوصله مدل های مختلف را برانداز کنید تا با دیدی باز تر و علمی بیشتر اقدام به اجرای پله دوبلکس گرد کنید.

جدیدترین مدل های پله دوبلکس:

سازنده نباید صرفا برای خلق آثاری جدید از راه پله فلزی دست به ساخت هر مدلی از راه پله بزند باید به ایمنی پله هم توجه داشته باشد.همان قدر که زیبایی پله دوبلکس مدرن مهم است همان قدر هم ایمنی و نحوه تردد آسان بر روی آن هم مهم محسوب می شود نه صرفا برای جابه جایی افراد بلکه یک راه پله ای که تنها مسیر انتقال بین دو طبقه می باشد.باید در ابعاد آنقدر رعایت اصول ساخت مهندسی صورت گرفته باشد.که جابه جایی وسایل بزرگ هم در آن راه پله فلزی کاری سخت و دشوار به حساب نیاید.

نحوه محاسبه قیمتی پله دوبلکس گرد به چه صورت است؟

اولین عامل تاثیر گذار بر قیمت می توان به وزن سازه آهنی راه پله گرد اشاره کرد.که هر چقدر وزن بالاتر باشد به طبع قیمت بالا می رود. عامل بعدی میزان زمان بری ساخت مدل های مختلف پله دوبلکس گرد می باشد.مثلا مدلی که در دو روز کاری از صفر تا صد طراحی اجرا و نصب می شود.هرگز نمی تواند قیمتی برابر با مدلی که در ده روز کاری زمان طی شده است.برای طراحی و اجرای آن داشته باشد.سختی کار هم تاثیر گذار است.حال این سختی کار از چه سرچشمه می گیرد از بزرگی ابعاد پس هر چقدر ابعاد پله گرد بزرگتر باشد یعنی مونتاژ اجرای آن سخت تر می باشد.و سازنده پله گرد در ساخت آن باید دقت و زحمت بیشتری از خود نشان دهد.و ابزار آلات ساخت راه پله آن باید به روز تر و حرفه ای تر باشد. که این موارد همگی دست به دست هم می دهند. که قیمت افزایش پیدا کند.

نتیجه گیری:

بهتر است قبل از توافق با سازندگان دیگر هم مشورت کنید.تا هم شناختتان از اصول پله دوبلکس گرد بالامی رود.و هم بتوانید قیمت را پایین بیاورید.به شرطی که کارگاه ساخت راه پله ای که ارزان کار می کند. از متریال کار نزده باشد یعنی از اجرت خود کاسته باشد.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا